İSTANBUL (İGFA) – Sıfır kilometre ve ikinci el araç pazarında son yıllarda yaşanan gelişmeler, satış sonrası hizmetlerinde de değişimlere yol açmaya devam ediyor.
Her geçen gün artan ikinci el araç kıymeti sebebiyle “elindekinin değerini korumaya” alan şoförler, kaportada oluşan hasarların tamiratı için artık “boyasız onarımı” tercih ediyor.
Sürücülerin birçok arabada kaza sonrası tamiratlarda kıymet kaybı riskini almak istemediğini söyleyen RS Boyasız Tamir Marka Lideri Eray Afet,”Örneğin lüks bir aracınız var ve art çamurluğuna biri vurup kaçtı. Çamurluğun değişimi 10 bin TL, klasik kaporta-boya tamiratı ise 6 bin TL. Şayet boyasız tamirata uygunsa, boyasız tamir tekniğiyle maliyeti 4 bin TL. Üstelik araç yarın öbür gün satış öncesi ekspertize girdiğinde boya-değişen, TRAMER kaydı çıkmaması, ikinci el kıymetini de korumuş oluyor. Araç fiyatları arttığı üzere, kaza sonrası ortaya çıkan bedel kayıpları da arttı; örneğin 300 bin TL’lik aracın pahası 600 bin TL’ye ulaşırken, 1 modülün değişmesi/boyanması sebebiyle ortaya çıkan paha kaybı da ortalama 10 bin TL’den marka-modele bağlı olarak 20-25 bin TL’yi buldu. Bu sebeple boyasız tamir çok sık tercih edilmeye başlandı” yorumunu yaptı.